Få besökare till din sida från hela världen

I takt med att internetanvändarna blir allt fler blir det allt vanligare att ha en hemsida på engelska. På så sätt kan du nå ut till hela världen och få miljoner besökare till din sida bara under en dag. Alla stora företag har numera en sida på engelska. Det ser snyggare och proffsigare ut än att förlita sig på översättningstjänsten flera browsers erbjuder. Om du går i planerna på att skapa en ny hemsida på engelska kan det vara bra att se över ditt webbhotell, inte alla webbhotell tillåter besökare från andra länder.

Nå ut till miljoner

Engelska är världens mest spridda språk. Ungefär 328 miljoner människor har engelska som förstaspråk. Räknar vi med dem med engelska som andraspråk kommer vi upp i över 1 miljard människor. Det kan bli många besökare till din hemsida. Förlitar du dig på reklamtjänster på din hemsida ser du att det kan vara en mycket lönsam affär att ha en hemsida på engelska. Från att ha haft ett par tusen besökare i veckan, om du har tur – skulle du istället kunna ha ett par tusen om dagen. Minst. Tittar man på Googles topplista på de mest googlade orden hittar man mestadels ord på just engelska. Det finns många svenska e-handelsföretag som uteslutande arbetar med kunder från hela världen. Hade de inte haft sin hemsida på engelska skulle de ha varit enormt begränsade och inte nått ut med sina varor eller tjänster till hela världen.

Översätt din hemsida

För att få ut det mesta av din hemsida på engelska bör du investera i att få den ordentligt översatt. Förlita dig inte på gratis mjukvara. I värsta fall kan det bli stora grammatiska fel som får besökaren att lämna sidan efter bara ett par sekunder. Lägg istället ner den tid och de pengar på din sida som den förtjänar. Se även till att översätta titeln och beskrivningen av hemsidan så ska du se att sökmotorerna snabbt snappar upp din sida. Med lite envishet och hårt jobb kanske du snart landar på första sidan av Google på flera viktiga sökord.